jump to navigation

{net} Blat la Galeria Saatchi din Londra; Brancusi a fost furat! March 21, 2008

Posted by Catalin Zorzini in arta, media, net, ro.
trackback

brancusi3.gif

Senzational: la inceputul saptamanii am aflat ca Brancusi e pe locul I cu 27.000 de voturi in topul Artistilor Secolului XX gazduit de cea mai mare galerie de arta contemporana din Londra – Saatchi Gallery, luandu-le fata lui Picasso, Monet, Klimt, Warhol si restul gastii.
Ieri era tot pe locul I, dar cu 18.000 de voturi, deci baietii i-au furat dintr-un foc 9.000 de voturi.
Astazi, Brancusi e pe locul 23 si are cu 3.500 de voturi mai putin decat ieri in situatia in care exista doar posibilitatea de a da thumbs up, nu si thumbs down! Dovada sunt screencapture-urile de mai sus. Ne-au hackerit englezii? Dumnezeu n-a fost roman? Istoria va da raspunsul.
Jalnica metoda… Pana una alta, am dat un mail la Saatchi si vad ca au mai semnalat si altii pe bloguri chestia. Deci… revolutie?
UPDATE: Ieri Brancusi a fost pe locul 7 iar astazi e din nou pe 13 cu 18022 de voturi, in lupta stransa cu Warhol. [offtopic] Ar cumpara cineva action figures cu Brancusi?

Comments»

1. victor - March 21, 2008

sau poate au descoperit un blat al unor romanasi cu ceva cunostiinte IT gen proxy? spoofing? 🙂

2. licurici - March 21, 2008

vezi ”cotidianul” de azi de acum câteva zile. explică ei tot.

3. licurici - March 21, 2008

am uitat un ”și”. 🙂

4. bacchante - March 21, 2008

ehm… care sunt sansele ca alea sa reprezinte voturile strict din ziua respectiva? 8-|

5. Doulfe - March 21, 2008

Una din scuzele englezesti:

În aceste condiţii, crede Kessler, putem interpreta decizia galeriei de a anula un număr de voturi ca un fel de “reacţie de bun-simţ: lor li s-a părut că este imposibil ca, în preferinţele englezilor sau ale europenilor în materie de artă a secolului XX, să se situeze pe primul loc Brâncuşi.”

Mi se pare cel putin penibil. Preferam sa ne spuna ca le-au sters din cauza ca a fost la mijloc mana unui hacker.

6. Carina - March 21, 2008

Mda, senzational, incredibil, in direct si-n reluare…
N-am nimic cu Brancusi, dimpotiva, il apreciez enorm si l-am votat. dar asa m-am saturat zilele astea de massuri pe messenger si spamuri in mail cu “Voteaza-l pe Brancusi”… Oricine are un minim de cultura e capabil sa aleaga singur pe cine sa voteze, nu trebuie sa i se impuna asta… De acord, mandria nationala, dar pacat ca se manifedta doar din an in pasti…

7. ihtys - March 21, 2008

Pe Brancusi l-am furat noi altfel, neoferindu-i aprecierea care o merita….

8. diogene73 - March 22, 2008

Senzaţional: cum uită românii că Brîncuşi a fost nevoit să ia drumul pribegiei pentru a găsi recunoaştere, ajungînd a fi dat afară pînă şi din modesta slujba de paraclisier la o biserică românească din Paris, pe motivul omenesc că mînat de foame a mîncat pasca !

Şi acum, deodată,subit,toţi sînt extrem de îngijoraţi de soarta pozitiei sale !

Lăsaţi-i pe alţii să-l aprecieze !

9. rapas - March 22, 2008

oricum noi nu-l meritam p[e brancusi, insa el merita sa fie cel mai cel artist 😀

10. unuzero - March 22, 2008

@diogene, eu cred ca merita aprecierile tuturor. sau traiesti cu impresia ca suntem singurul popor care am facut asta artistilor de valoare din tara natala?

te sustin in ceea ce spui, lasa-i TU pe altii, pe romani, sa-l aprecieze pe Brancusi asa cum isi doresc ei!

11. jolie - March 22, 2008

@2gene: multi cretini pe lumea asta, insa ceilalti nu sunt responsabili d ignoranta asa zisilor ‘cunoscatori in ale artei’…brancusi a fost si va ramane cel mai bun, fapt stiut la scara mondiala.

12. diogene73 - March 22, 2008

Senzaţional: ciorditorii Europei s-au specializat pe artă !
Fiecare e liber să aleagă. După mine puteţi vota şi de 10.000 de ori !

13. EU - March 22, 2008

cand am votat eu dimineata a ajuns pe primul loc si apoi i-au mai luat 1000 de voturi si a ajuns pe 6. deci nu e primul furt de voturi. l-am votat ca artist si nu doar ca ROMAN. Defapt astia vor sa vanda cartuliile reeditate sau nevandute asa ca bleah.

14. dadatroll - March 22, 2008

Deci Brancusi asta e un fel de Ron Paul? Adica unu care castiga toate concursurile online unde unu plictisit poate sa voteze pana ii amorteste mana, dar in realitate nar putea sa castige nimic pe bune? Chiar asa, poate sa imi spuna mie cineva de ce Brancusi e mai tare decat Bacon? Si as prefera un raspuns de la cineva care a auzit de Bacon asta.

15. roo - March 22, 2008

Arta nu trebuie sa aiba granite… poate data viitoare o mana de nationalisti vorteaza un artist si nu un steag de care sunt mandrii !

16. ambrablu - March 22, 2008

nu ma dau deloc in vint dupa brancusi, dar nici pinzele chinuite si spinzurate in ate ale lui bacon nu ma induioseaza mai mult. asta daca tii mortis sa vezi care mai tare in arte, lucru care, de altfel,mi se pare o mare timpenie.

17. diogene73 - March 22, 2008

Şi eu mă dau în vînt după Bacon.E drept, că digestia e cam chinuitoare.
Deh, ce să-i faci, chinurile artei !
Votaţi-l pe Brâncuşi ! Jos Bacon !

18. dadatroll - March 23, 2008

Bine, mai draga ambrablu, dute si voteaza repede cu Brancusi ca esti numa bun pentru un astfel de sondaj de opinie. Bacon asta o fi pictat si el la viata lui cu destu pe sticla aburita, da in rest o fost filozof si alte dealea, si de aia nuti plac tie panzele lui, ca nu exista.

19. ambrablu - March 23, 2008

ba, dadatroll, da’ nu ti se pare ca faci confuzia aia dureroasa, amestecindu-l pe francis bacon (pictorul de secol XX) cu francis bacon (filozofu’ si omu’ da stiinta renascentist)? care dintre ei crezi tu ca merita sa stea intr-o galerie a artistilor secolului al XXlea?

20. diogene73 - March 23, 2008

Cum adică nu există ? Sînt citate şî în operele mele de amicul meu Socrate ?!

21. Catalin - March 23, 2008

Baieti nu va enervati, vreti sa ne luam la bataie cu brichetele pe blog?
Oricum, mi se par jalnice explicatiile de la Saatchi (“faptul ca l-am retrogradat este doar o masura temporara pentru a redresa echilibrul”) Ce idiotenie :))

22. jolie - March 23, 2008

@2gene: bine ca esti tu destept si l stii p toate… noi, restul ciordelii l-am ales p Brancusi.

23. diogene73 - March 23, 2008

Mă simt onorat ! Uite chiar in clipa asta, am votat şi eu !

24. diogene73 - March 23, 2008

Deziluzie totală ! locul 22 15870 votanţi….

25. brusli - March 23, 2008

mai e si Victor Brauner in acel top, un evreu nascut la Piatra Neamt

26. anca - March 24, 2008

mie si locul 22 mi se pare onorabil pentru Brancusi :))

27. ullise - March 25, 2008

multe stiri din ziare sunt HOAX`uri de dragul vanzarilor, se practica HOAX`ul si stirile inventate la greu.
Imi spune si mie cineva cine ar da PrintScreen la un top ca sa il compare cu topul din ziua urmatoare?
Si se stie, asta cu votarea cu proxy`uri de AOL de proxy`uri de port 8080 1080 sau de socks se practica la greu!
Asa ca, nu se stie, ziarele au niste redactori asa de idioti proportionali cu salariile lor, de 200-300 Euro, va dati si voi seama ca sunt paraleli la cunostinte IT, adica au ceva idee maxim mediocrii.

28. ullise - March 25, 2008

P.S. Dau 100 voturi pe zi din proxy`uri veridice de RO care nu pot fi demonstrate ca sunt furate pentru 100 E pe zi 🙂

29. Catalin - March 25, 2008

ullise, sa nu ne luam dupa aparente totusi. ce, tu esti asa de idiot proportional cu cat de urat e blogul tau?

30. iulia - March 25, 2008

mie si locul 1 mi s-ar parea putin pentru un geniu ca Brancusi.
ps: indeed Catalin.

31. diogene73 - March 25, 2008

A mai urcat ceva. E pe numarul ‘norocos’. Sigur ia in considerare voturile .RO ? Am impresia ca de-acolo vin scaderile…

32. whichiswitch - March 30, 2008

eu ,cum am intrat prima oara pe site si am vrut sa votez,ce sa vad? “You have already voted for this artist” si nu numai pentru brancusi ,dar si pentru alti artisti din topul respectiv.Mda..Freedom of speech? aici nu e o problema de cat de bun e bacon sau picasso comparativ cu brancusi,pentru ca sincer e greu sa nu fii subiectiv si mai ales,e greu sa emiti o parere pertinenta daca nu esti cunoscator.Cei de la Saatchi trebuiau sa-si asume riscul ,ca pana la urma,nu lasi pe seama publicului sa hotarasca topul celor mai buni artisti ai secolului 20,ci eventual topul celor mai populari.E totusi “YOUR TOP 500 ARTISTS OF THE
20TH CENTURY”

33. iulia - March 31, 2008

shit all around the world.


Leave a Reply

